zaterdag 26 mei 2007

RAY-BAN – “Never Hide” Campagne


Ik heb een hekel om het woordje “marketing” uit te spreken of neer te pennen. Dit woordje doet me denken aan de niets ontziende geldruikende machines die altijd maar meer en meer willen en waar dit geldbejag er dubbel en dik op ligt. Dan begin ik ook altijd automatisch gaan te denken aan de reclame van de waspoeders waar witter nog altijd witter dan wit is. Originaliteit in de reclame krijgt altijd meer mijn appreciatie (i know, i know dit is ook “marketing” – dit zijn ook geldverdieners maar dan met jeans waarbij het kruis tot op de knieën hangt en vintage t-shirts i.p.v. maatpakken en dassen). Deze originaliteit vind je dan ook terug om het seventies brillenmerk Ray-Ban een nieuwe opstanding te geven in deze revival tijden. Nu begin ik te schrijven als een “papa” - trouwens ik ben er geen – die terugdenkt aan de eind zeventiger jaren waar ik in m’n pubertijd met ontzag keek naar alle sterren die zo’n hebbeding op hun neus hadden staan. Ray-Ban was het woordje dat links onderaan op de brillen stond gegraveerd. Ik moest en zou ook zo’n bril hebben! Dit moest zowat de eerste kennismaking geweest zijn met hebbedingen die een naam hadden en die je absoluut moest hebben. Als zestienjarige was het ook de eerste maal dat ik in aanraking ben gekomen met de surfsport en zodoende een hippe zonnebril bij mijn uiterlijke kenmerken is beginnen te horen. Daarom staat Ray-Ban als een merk in m’n geheugen gegrift, geassocieerd met de sterren die in die tijd met een Ray-Ban het witte doek alle eer aandeden. Kijk, nu blinkt dit merk nog altijd uit van originaliteit. Bekijk de filmpjes eens die ze nu loslaten op het web om zo hun naambekendheid de hoogte in te jagen. Vooral de heel heel originele filmpjes op YouTube krijgen een 10 op 10 van mij! Ook de nieuwe flash website met de hele mooie beelden mag je zeker niet onthouden. Check this all out! Ray-Ban rules!

Ø Ga naar de Ray-Ban.com website.
Ø Ga naar het “Never Hide” – “Streaker” filmpje (gecensureerde inhoud!)

… of bezie deze filmpjes die bij de campagne horen:
~ Guy catches glasses with face ~
... of deze:
~ Bikini Body Builder vs. Rubik's Cube ~ (vorige zijn origineler)