vrijdag 25 mei 2007

JULIE BAYARD - Grafix


Julie Bayard is een grafische kunstenares, gevestigd in het Zuidfranse Lyon. In het zuiden van Frankrijk zijn nog enkele groten in de grafische sector opgestaan, ik denk dan vooral aan Arnaud Mercier (Marseille) wiens carrière ik al altijd gevolgd heb. Het zit daar ergens in de grond of de lucht veronderstel ik. Niet alléén een talent voor mooie opmaken op papier maar ook een voorliefde voor de fotografie zit meestal als gezamenlijk element in de genen bij deze personen. De site is bovendien ook mooi opgemaakt. Ik heb wel gezien dat deze door het Franse webagentschap Danka is opgemaakt die al enkele prijzen in de wacht hebben gesleept met hun online creaties. Ik ben al een tijdje m’n hoofd aan het breken over het “drag” actionscript dat op de juliebayard.fr site wordt toegepast, liefst dan nog met een “easing”. Help!

Ø Ga naar de juliebayard.fr website.