woensdag 5 september 2007

MADEMOISELLE FOREVER - Ad


Help Help, mijn pc krijgt sterallures! Hij denkt nu echt dat hij al televisie mag spelen … Wat 2 jaar geleden voorspeld werd, namelijk dat internet naar een televisiemedium zou groeien is dichter en dichterbij aan het komen … Dan moet je deze promotiecampagne van Chanel eens bekijken!!! Gewoon achter je computer gaan zitten en laat het je overkomen …
Als ik dan het nieuws deze morgen hoor en verneem dat er een nieuwe kloof groeit tussen diegenen die computers gebruiken om hun positie te verbeteren, en diegenen die blijven steken bij spelletjes. Ouderen, lager opgeleiden, werklozen en mensen met een laag inkomen kampen nog steeds met een achterstand. Van de werklozen bijvoorbeeld heeft nog niet de helft thuis een pc. En zelfs al beschikken ze over een computer en internet, dan nog is de kloof niet weg. De studiedienst signaleert een nieuwe tweedeling tussen diegenen die hun computer gebruiken voor geavanceerde toepassingen waarmee ze vooruit komen in werk, studie of maatschappelijke invloed, terwijl achtergestelde groepen blijven steken bij amusement, internetwinkelen en eenvoudige berichten.Het gebruik van elektronische overheidsloketten, het deelnemen aan debatten of volgen van cursussen, het elektronisch bankieren en bezoeken van nieuwssites komen bij hen minder voor.
Daarom zijn natuurlijk opleidingen voor deze basisgroepen hoogst noodzakelijk. … en wat wil het toeval nu? Deze avond start voor mij als lesgever een initiatiecursus voor senioren. Een respectvol een aangenaam publiek waar ik naar uitzie om de computervaardigheden bij te brengen!
Maar vooraleer het avond is, moet je zeker deze online Chanel campagne bekijken!!!

Ø Ga naar de Mademoiselle Forever online ad.