woensdag 15 augustus 2007

LANTERN FISH – Video


Lantern fish – ik veronderstel dat er hier een vissoort (algemene benaming) bedoeld wordt met lange kaken en tanden. Dit is een knap geanimeerde video die je zeker eens moet bekijken. Dit doet me direct denken aan de reportage van gisteren op televisie over de visvangst van de tonijn in de Middellandse zee. Deze vissoort is daar met uitsterven bedreigd door de overbevissing. Dit is vooral het resultaat van de gegeerde lekkernij van de Japanners, namelijk de Sushi die het vlees van de tonijn als goud van de zee beschouwen. Als ik dan tevens gisteren een blikje tonijn bij mijn rijst opende, voel ik me toch wel schuldig over de afslachting van deze koeien van de zee. Vooral als je dan ziet dat rond de streek van Gibraltar, die we maar al te goed kennen door de super surf- en kitespot Tarifa, dat daar de locale bevissing op tonijn die nog manueel gebeurt met uitsterven bedreigd is. Het was toch zeker iets om over na te denken en bewust van te zijn! Na deze blablabla, check deze mooie videoanimatie!

Ø Ga naar de “Lantern Fishes” video (quicktime).