zaterdag 19 mei 2007

WHITE STRIPES – Music


Op een zaterdagavond moet het daarom eens allemaal geen internet zijn. Dit is de avond dat ik m’n computer helemaal de rug toe keer en andere dingen plan die m’n brein (lees creatieve geest) even kunnen laten rusten. Deze namiddag bij het stressen door mezelf onder druk te zetten bij de uitgezette deadline voor de http://www.foetsmichel.be/ website online te krijgen (= lees online), galmden de “White Stripes” hier loeihard (maar dan ook loeihard) door de stereo met hun nieuwe single, “Icky Thump”. Ik vind dit echt goed hoor! Machtig goed trouwens! Als veertiger moet ik altijd aan m’n leeftijdgenoten denken en tot het besluit komen … ik hoor niet tot deze leeftijd! Ik ben namelijk een fan van “Luc Jansen” van Studio Brussel (of nu Canvas) al vanaf zijn VPRO tijdperk. Ik voel met dan ook helemaal bloedverwant met hem. Shit, alleen m’n haardos is nog mooi zwart zonder grijze bedekking! Nee in m’n brein ben ik nog een midden twintiger, maar m’n uiterlijk zegt iets anders. Alhoewel … Ditzelfde heb ik “Stijn Concinx” onlangs nog eens horen zeggen. Sommigen vergelijken mijn uiterlijk wel eens met dat van hem. Compliment? I don’t know. Momenteel heb ik ook een super jonge knappe vriendin (voor mijn veertiger geest althans), kan dit een vergelijk zijn met “Stijn Coninx”? Nu kan ik hier serieus over uitwijden, maar we waren over de “White Stripes” bezig. Zo was ik aan het zoeken op YouTube naar de video van hun nieuwe single, maar die is nog niet uit schijnbaar. Dan dit maar vlug ter promotie op’t net gezet. Bekijk dit even en dan weet je de music waarover ik het heb. De kwaliteit is niet dàt, maar …


Ook het artwork (afbeelding boven dit artikel) voor deze nieuwe song is niet te versmaden. Ik probeer voor deze blog altijd dezelfde afmetingen van afbeelding te behouden, maar nu kon ik er niet aan weerstaan. Weet je, ik wil het de wereld uitschreeuwen, maar bij deze beken ik dat ik een fan ben van dit nummer en “The White Stripes”, hoe verschrikkelijk het ook mag klinken voor m’n omringende medemensen.