donderdag 10 mei 2007

WALKING ON WATER


Vorige maand in het Afrikaanse continent en nog steeds contact houdend met m’n zwarte medemensen, is me daar toch ook nog 1 ding bijgebleven. De meeste Afrikanen (hangt er wel vanaf van welke streek/land je bent) zijn super Christelijk. Fanantiek eigenlijk. Iets wat wij niet kennen en ver van ons bed lijkt. Ook aan de andere kant van de Oceaan, zie je die trend. Amerika en Zuid-Amerika kennen een sterke Christelijke inslag. Meestal zijn er dan nog afgescheiden Christelijke bewegingen met eigen predikanten die de religie op hun manier naar voor brengen. Er gaat hier tevens veel geld om en alles draait om bijdragen en schenkingen. Nu ben ik als surfer niet echt super Christelijk en het is even geleden dat ik nog een kerk langs de binnenkant gezien heb. Er is nu ook wel een Christelijke beweging die het surfen als doel ziet voor een beter leven en een betere samenleving. Nu dit is een super doel vind ik als surfer en addict van de wereldzeeën. Eigenlijk als je de video beziet ben ik toch al een beetje overtuigd van de verborgen boodschap! Zeker zien! Mooi citaat uit de video: “There are things that only happen ones in a lifetime. Sometimes to follow your dreams. The only way to get there is to go (… and surf!)”

Ø Ga naar de video “Walking on Water” website.
Ø Ga naar de walkingonwater.org Christelijke website.