woensdag 7 maart 2007

GIRLPOWER – Ad


Toen ik zojuist nog even de site van Forsman en Bodenfors aan het bekijken was, kwam ik tevens uit op deze “oudere” reclamecampagne van het Zweedse ministerie van Volksgezondheid en Sociale zaken. Als Photoshop lesgever kan je hier niet aan voorbijgaan. We leven nu éénmaal in een wereld met perfecte mensen en perfecte modellen als je de tijdschriften openslaat of de tv bekijkt. In deze campagne zie je hoe er gewerkt is aan de foto’s van een 14-jarig meisje en waardoor er door een heleboel photoshop aanpassingen er een covergirl van gemaakt is. Door de bewerkingen aan het gezicht, borsten, heupen, volle lippen, is er een model van gemaakt dat beantwoordt aan de ideale maten van de media wereld. Het doel van de campagne was van jonge mensen ervan bewust te maken dat veel van deze schoonheidsidealen berusten op een leugen en je ze zeker niet kan vergelijken met je eigen schoonheidsidealen. Ga naar de online ad, Girlpower!
Een soortgelijke online ad van Dove vind je op Youtube. Kijk hier eens naar het fotomodel dat ’s morgens op de stoel plaatsneemt en waarvan er met een heleboel opmaak en photoshop werk er ook hier weer een super model van gemaakt wordt. Bekijk hier de Dove – Evolution Commercial.